6 Temmuz 2013 Cumartesi

Gezi isyanı - Özet

Toplumun, sorgulayan ve düşünen bir grup gencinin başlattığı, ağaçların kesilip/sökülüp yerine "avm de olabilir" birşey yapma girişimine karşı işgal eylemi.

Polisin vahşi saldırısı.

Polisin saldırısına karşı, toplumun genel olarak polis saldırılarına karşı tutarlı bir tutum almış olan kesiminin eylemsel tepkisi.

Tekrar polis saldırısı. Başbakan'ın polis saldırısını meşru göstermesi.

Bende, başbakanın bu eylemleri bilerek isteyerek körüklediği izleniminin oluşması. Sırf anti-'anti-AKP' olan toplum kesimlerinin sempatisi için...

Eylemselliği fırsat olarak gören akbabaların yani polis zorbalığına karşı tutarlı bir tutum almayan "ambülansın arkasına takılan fırsatçı taksilerin" sürece dahil olmak istemesi ve bu eylemselliği sadece anti-AKPciliğe indirgemeye çalışması.

Tüm anti-Akp'ci ulusalcıların, kemalistlerin, ırkçıların, devletçilerin bir anda eylemci, özgürlükçü, anti-otoriter, anti-diktatör kesilmeleri.

"Mağdur, uzlaşmacı, özgürlükçü, anti-resmi_ideoloji, ezber bozan" Akp'nin bir anda ğadir, devletçi, polisçi, bayrakçı kesilmesi. Ama tabanda bir değişiklik yok. Eskiden tabanından bir kaç adım ileride olan Akp'nin tabanının seviyesine düşmesi.

Akp'nin şimdiye kadar yaptığı olumlu şeyleri destekleyen ve akp'den çok daha gerici olanlara karşı Akp'yi destekleyen bir avuç liberal veya sosyalist demokratın Akp'den tamamen umudunu yitirmeleri.

Tencere tavacı kemalist küçük-burjuva teyzeler.

Göt kılı teyzeler.

Şimdiye kadar, her zaman susan "muhafazkar/mütedeyyin" kesimin "yedirtmeyiz" güdülenmesi.

Suskun medya. Sosyal-medyada yalan haberler.

Camideki ayakkabı.

Suriye'deki diktatör Esad'ın, muhalefeti mezhepçi olmaya zorlaması ve olayı mezhep savaşına çevirmesi gibi, buradakinin de benzer şeyi yapma girişimi. Çeşitli şehirlerdeki Alevilerin kitlesel olarak eylemlere katılması. Mezhepçi sünnilerin eylemlere ve eylemcilere hakaretleri.

İnsanların ölmesi. Buna karşı vicdanların köreldiğinin görülmesi.

Eylemlere katılan veya eylemleri destekleyen bir kaç tane insanın, polisin/otoritenin aslında "ne menem bir şey" olduğunun anlayabilmesi ama çoğunluğunun hala bir şeyleri anlamamaktaki inadı.

Provakatörler, otobüs yakanlar, cam kıranlar, molotof atanlar. Tüm polis şiddetinin "meşruiyet kaynağı" argümanları. Bilindik klasik teraneler.

Siyasetin milliyet, yaşam biçimi, din, mezhep gibi "unsuriyet" alanlarına sıkıştırılmasıyla, sandık ve seçimin demokrasi değil diktatörlük doğurucağının görülmesi.

Akp'nin eski kafalı muhalefetinden rol çalması: Dış mihrak, bilmemne lobisi, Türkiye'yi çekemeyenler, güçsüz düşürmek isteyenler, vatan, millet, sakarya.

RTE'nin ikinci MKA olmak istediği gibi bir izlenime kapılmanın mümkün olması.




Hiç yorum yok: